onsdag 10 juni 2015

Syskrin

Uppskattningsvis från 30-talet



En skatt har hittat hem till mig. Fick den av en vän för en liten slant. Locket är lite slitet, men för övrigt är den i bra skick. Vet inte om jag försöker göra något åt locket, eller om den får vara som den är. Har drömt om ett sådant skrin, men tänkt att jag knappast hittar ett. Nu står det i mitt vardagsrum och väntar på lite ledig tid. Ännu två veckor till sommarsemestern...



Skrinet var fullt med en massa spännande saker som inte varit i bruk på länge. Bland annat än massa tuffa trådrullar med träspole. Lite synd kändes det att ha dem i gömman inne i skrinet. Får se om jag hittar på något med dem. I skrinet fanns även en massa knappar och bra kvalitets trådrullar i granna färger.



Hittade även en liten plåtask med knappnålar i. Den får forsätta som knappnålsförvar än så länge. Något som inte hörde hemma i skrinet var en 1 cents kopparslant från Estland från år 1929. Det fanns även några välanvända häften med intruktioner för broderi. Sparade dem ifall jag i något skede hinner brodera lite bokstäver på barnens handdukar. Projekt nr. x som väntar i lådan.




Har inte gjort mycket frivolite, då jag blivit lite lessen på ett mycket dåligt verktyg i plast. I lådan fanns en skyttel som verkar vara en hel del bättre. Materialet känns bättre och den går inte i sär då man håller i den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...