måndag 1 juni 2015

Stekpanna med porslinsyta

Upphittad i Clas Ohlson



Fick en stor skråma i vår teflonpanna och tappade nerverna på den. Slutresultatet var att jag släpade hem en ny stekpanna med porslinsyta. Fast, egentligen var det bara ett svepskäl. Riktiga orsaken var att jag varit nyfiken länge, då stekpannan går i diskmaskinen och då jag föreställer mig att den avger mindre ohälsosamma ämnen. Insatt i saken är jag inte, så jag jag kör så här med vad som verkar vettigt.



Medger att ett hinder till shoppandet av stekpannan har varit de otroligt granna färgerna de säjs i. I Clas Ohlson hittade jag en i grått, så då var det kört. Lite liten är pannan, men kanske jag hämtar hem en till ännu. Är rätt nöjd, så det är ett alternativ.

Det konstiga med den nya pannan är att maten ser fel ut i den. Är van att se maten stekas på ett svart underlag. Dessutom låter den fel. Har lärt mig höra när fiskpinnarna är färdigt stekta, men nu känner jag inte igen ljuden. Fast allt sådant kan man lära sig. Viktigast av allt är att jag slipper diska stekpannan för hand. Ett minimilitet steg mot en lättare vardag.

Min man pröva även steka ägg i pannan åt oss. Utan fett dessutom. Först trodde jag den satt fast, men nej. Den blev helt perfekt. Den är dock ännu ny, så får se om det fortsätter...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...