lördag 6 juni 2015

Paddling i Helsingfors

Med barnen på skötsel några dagar



Har haft lite skuldkänslor då barnen är några dagar borta. Men, samtidigt har jag varit så trött att jag inte orkat leka och hitta på program åt barnen. Det har gör säkert gott för alla.

Så passar på att göra sådant jag inte hunnit med på en stund. Som det råkade sig ordnade jobbet paddling på torsdagen. Genast första dagen barnen var på skötsel satt jag alltså flera timmar i en kajak och guppade och njöt. Vi paddlade i något blåsigt väder in till Lill-Hoplax och tillbaka förbi Fölisön. På vägen gjorde vi en liten grupp-uppgift där jag fick äran att stiga upp i min kajak mitt i det blå.



"That's one happy girl".... kan man lugnt säga. Säkert över 6 år sedan jag paddlat senast. Något vi har ämnat göra länge, men som inte blivit av.

Förutom det har vi sett på film och dokument redan före barnens sovtid och varit ute och äta på tumis. Konstigt att få se på sina egna program. Idag blir det att fixa på hus och gård. På kvällen skall vi på konsert. Visst har det varit lite skönt med paus från vardagen, men nog saknar jag mina barn. Känns som om en liten (ganska ljudlig) del av mig skulle vara borta. Hunden har dock njutit av uppmärksamheten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...