söndag 7 juni 2015

Hobbyrummet: Färdigt för golvvärmerör

Dammigaste delen avklarad



Så var barnen hemma och vardagen kan börja igen. Vi har varit flitiga med gubben även idag. Gubben har lagat källargolvet, medan jag grävt gropar i gården och äntligen fyllt mina odlingslådor med örter.

Imorgon är min födelsedag, så gubben undra vad jag önskar mig. Just nu finns det dock inte direkt några saker jag vill ha. Behöver jag något, köper jag det. Men något är det jag velat ha en längre tid och det är ett staket och en terrass. Så önska mig att vi skulle bygga på dem bara källargolvet är gjutet. Fick dock själv påbörja min gåva med att gräva ner stora gropar för att gjuta grunder för dem. Terrassen gör vi stadig nog för att klara av ett tak ifall vi nångång vill lägga ett.

Plastmattan rev vi redan förra veckoslutet. Översta lagret kom hur lätt som helst. Vi hyrde en plastmattsborttagare. Tyvärr hade den dock absolut ingen effekt på det tjocka limlagret och undre delen av mattan.


Efter några försök med verktyg som hittas här hemma, köpte vi ett som fungerade utmärkt. En spadliknande del till pikmaskinen. På lördagen och söndagmorgon pikade min man största delen av ytan bort. Till sist fungerade dock inte händerna mera, så det blev att byta verktyg.


Då vi ämnar lägga värmerör i golvet och därefter gjuta mera betong gäller det att få bort all yta. Det sista får tas lite senare. På söndagen hyrde vi mera verktyg från Bauhaus och min man lagade skårorna. Fick främst hjälpa till med städandet av allt damm.



Han lagade två skåror, 3 cm djupa. Därefter blev det att pikaupp mellan skårorna och peta ut innehållet. Ännu lite yta att skrapa, men annars är golvet färdigt för att börja byggas. Så skönt med det sista superdammiga delen undan. Ser fram emot att inte ha hela huset täckt med ett tunnt lager betong.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...