tisdag 30 juni 2015

Trädgården: Min pion

Sarah Bernhardt?  Edulis superba?



Visst är den otroligt vacker. En har slagit fullt ut och några är på god väg. Hoppas, hoppas de håller länge även om regnet verkar ta livet av de flesta blommorna knappt efter att de slått ut. Sorten är jag inte helt säker på, men Sarah Bernhardt gissade några på trädgårdsforumet. Tänkte köpa några till ifall jag hittar samma sort. Edit: Hittade en pion det liknar ännu mer: Edulis superba


Tog bilderna nu på kvällen då det regnat och himlen var helt orange. Färgen på blommorna är dock just så djuprosa som den ser ut på bilden. Penséerna fick däremot en intressant lysande färg då de lös upp av himlen.

 

Min pionvallmo har fått en massa fina knoppar som hänger rakt ner. Först trodde jag att de hade lidit av regnet, men inser nu att de hänger ner tills de öppnar sig. Väntar med spänning på hur de ser ut. De borde vara mörklila. Just nu är de inte vidare vackra.


Då det regnat har vi hållit oss inne och försökt reda ut huset. Lite lunchsällskap hann vi dock även ha. Tack för det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...