tisdag 13 oktober 2015

DIY: Ljusstake av vattenrör

och en liten påminnare

Då jag håller på bygger gjutformar för betong med tanken att göra en enkel ljusstake, beställde jag lite rörstumpar av min man. Han var på väg till hallen där det finns en hel de bättre verktyg än det jag har hemma. Han sågade två olika storlekar för säkerhets skull. Då han placerade dem på bordet tog det inte länge för jag fyllt dem med ljus. Då vi båda tycke om enkelhelet i helhen, får min man åka ett till varv till hallen och såga en hel del till rörstumpar i olika höjder, samla dem på en bricka och laga en lite större ljusstake av dem. Eventuellt svetsa fast dem i en rund metallbricka.


Tyvärr lär ljusstaken inte komma i bruk före jag hittar ett passligt underlag. Hemma hos oss finns det en som ser till att jag inte drömmer om ljusstakar i trä eller något annat brandfarligt material. Istället har en ros hittat till mitt bord. En lite påminnare om hur bra allt i livet är och hur tacksam man får vara för att man är frisk. Rosen hör till rosa bandet -produkterna. En liten slant för något bra, som hoppeligen blir många slantar totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...