söndag 18 oktober 2015

Pyssla med barn: Reflexband och pärlor

Sländor i glada färger



Kände mig allt annat än pigg ikväll. Klockan närmade sig kvällsvardsdags för barnen och hade helst placerat mig framför tv:n. Men, då tösen ville pyssla plockade vi fram en massa olika pysselredskap och satte igång. Sen var det svårt att sluta...

Ibland krävs det bara en liten knuff för att få en igång. Det är så lätt att sjunka ner på soffan. Har märkt att en hel del skulle bli ogjort om jag satt ner mig. Med att lite puffa upp mig, fast det inte alls lockar, kommer jag igång med något jag njuter mycket mera av än att försoffas.



Sländorna gjorde vi av olika sorters pärlor. Barnen trädde dem på band, själv använde jag försilvrad tråd. Reflexbandet har jag köpt för evigheter sedan. Nu kom det till bra användningsändamål. Klippte ut två remsor formade som utkanten av en åtta. I mitten av åttan klippte jag / stack jag två små hål där tråden träddes igenom. På vardera sida om reflexbandet satt jag stora pärlor som klämde ihop reflexbanden och formade sländans huvud. Svåraste var att spänna den sista stumpen av tråd till en öggla, så att reflexbanden skall sitta snyggt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...