lördag 24 oktober 2015

Tumistid och shopping

Då Kodin1 ordnade VIP morgon, sökte jag min kära mor och vi begav oss ut på en liten shoppingrunda med en hög 40 % rabattsedlar i handen.


 
Hade sett snygga Anno-lakan i en inredningstidning, så jag visste precis vad jag ville köpa. Med lakan som matchar inredningen kommer jag lite lättare undan med bäddandet av sängen. Positivt överraskade mig paketen, då de innehöll ett påslakan och dubbla dynvar... positivt tills jag bäddade sängen. Köpte i misstag två set med dubbelpåslakan. Får förminska dem till passlig storlek då de redan har besökt tvättmaskinen.


De blommiga dynvaren passar kanske inte riktigt ihop med resten. Får se vad jag hittar på istället.De börjar vara lite slutslitna då jag sytt dem för ganska så många år sedan. Bra har de fungerat.

En rutig grå-vit burk fick även följa med. Har stått med den en hel del gånger i handen. Då jag inte har så mycket grått i köket har jag tänkt att den inte passar in. Men, det gråa går ju att fixa. Nu har den rutiga burken fått sin plats bredvid spisen. Ett syprojekt i grått väntar redan på sybordet.



Det enda helt oplanderad inköpet var två svarta skärbreden i porslin. De låg i en hög på bordet. De flesta hade fått fula repor, då de skrapat mot varandra. Valde två utan skråmor och lindade noggrannt in dem i papper. De blir bra för servering av munsbitar.


Förövrigt är det en stor risk att gå omkring i en butik. En massa snygga saker man kunde släpa hem med sig. Sopborsten tänkte hitta hem, men kanske inte idag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...