måndag 12 juli 2010

90-års kalas

Min farmor fyllde 90 år, så vi firade henne med släkten i pappas barndomshem. Det var roligt att se alla kusiner. Det var nog senast då farmor fyllde 80 år som så många av kusinerna från pappas sida var på plats. Vi åt gott och njöt av sommarvädret. Lillflickan fick bada en hel del, då värmen uppnådde 30 grader. Något vi fått vänja oss vid den här sommaren.








På vägen till min farmor stannar vi alltid vid Humppila där det finns en gammal glasfabrik. Där finns även ett café och många små butiker att sträcka på benen i. Jag köpte inget åt mig fråm Iittala, men såg att de i slutet av juli har 30 procent rabatt på en valfri produkt. Ska passa på att köpa en vit Aalto vas, ifall möjligt. Några produkter hörde inte till de man kunde välja mellan, men skall hålla tummarna uppe. Försökte även hitta Lumimarja vaxduken, men den fanns inte i Marimekko butiken i Humppila. Det enda jag köpte var en obligatorisk pysselbok. Varför obligatorisk? Jo, för att jag alltid köper en pysselbok när vi åker där förbi. De kostar runt 15 euro och är lockande placerade vid ingången av shoppingcentret. Den här gången blev det en bok om att virka små söta djur. Kopplar inte ihop virkning med sommmaren, men skall lite pröva på det medan flickan plaskar i sin pool.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...