söndag 4 juli 2010

Marimekko

Jag är väldigt förtjust i Marimekkos Lumimarja design, men har tidigare inte hittat något lämpligt ändamål för tyget. En kompis har gjort en tavla av tyget och den är väldigt snygg. Själv funderade jag i något skede på att ha den som gardin, men det blev bara inte av.

Vet inte hur jag missat att deras vaxdukar finns i grått och blått. Kanske för att jag inte ännu hade fått allt ändrat om från beiget till grått. Helst skulle tyget ha fått vara grått och turkost, men ifall nyansen inte skär sig med allt det turkosa jag tänkt ha, så kunde jag nästan satsa på att köpa det här tyget. Det är ganska svårt att hitta snygga vaxdukar. De är ofta helt för brokiga för min smak. Köpte egentligen redan en tunn genomskinlig plastduk, för att kunna köpa något snyggt tyg att ha under det. Visst skulle dock vaxduk vara lättare. Måst se vad det kostar och ifall man sku få det på rabatt någonstans. En nätbutik sålde det för 29 euro metern. Tror jag väntar på nästa lön före jag börjar springa efter den i olika butiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...