lördag 17 juli 2010

Senaste fynd

Då min man har semester har vi tagit några dagars paus från trädgårdsarbete och andra halvfärdiga projekt för att njuta av hans familjs sällskap på lande. I närtrakten finns det många söta affärer, men då jag väntat speciellt på att få loppisfynda, besökte vi i morse Talsis loppis/antikaffär. Jag ville hitta en ny mjölkdunk, då min gamla försvunnit från gården. De hade fyra helt snygga sådana, men priset var dubbelt jämfört med något år tillbaka. Sköt upp köpandet tills jag vet var jag vill ha den och vet vilken storlek den skall vara. Vet inte om jag vi´ll ha en exakt likadan ny eller om jag hellre skulle satsa på en rostigare och charmigare variant.



Loppiset hade oväntat många fina saker den här gången. En massa projekt skrevs upp i minnet. Funderar bland annat om jag borde bygga en liten träform att laga ost i. Att fynda gammalt på loppis är tyvärr så pop nu att prisen börjar vara skyhöga, så många projekt får vänta på att jag jobbar med full lön igen.

Någonting släpade jag dock hem med mig, så priset var förmånligt, ett fönster. Jag tror jag fick det lite billigare av misstag, då det endast kostade 20 euro. Har hållit utkik efter sådana på nätloppis och de har för det mesta kostat mera. Smalare fönster med färre rutor har varit förmånliga, men motsvarande som detta fönster har kostat mer. Fönstet är ganska slitet, men har en gul-grå färg och ett litet handtag på baksidan. Hoppas färgen passar ihop med tamburens gråa vägg, så jag inte behöver förstöra dess åldrade utseende genom att måla den. Tänker antingen plocka ut glasskivorna och ersätta dem med spegelglas, eller sätta in fotografier bakom de gamla glasen.



Sökte även efter en gammal köksvåg, men hittade ingen. Tur var det, för när jag kom tillbaka till svärmors stuga fick jag en av henne. En gammal våg låg i skåpet och väntade på mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...