lördag 17 juli 2010

Doft av citron

Mängden olika kemikalier man får i sig har länge stört mig, men speciellt sedan jag fick en dotter. Försöker minska på starka tvättmedel och välja sensitive alltid då det finns ett alternativ. Det bästa är om man kan ersätta en kemikalie med ett av naturens egna tvättmedel. Alla tips om naturens tvättmedel är alltså välkomna. Idag har jag tvättat mikrovågsugnen med citron. Ett urgammalt tips som jag tror jag sett på tv. Grundidén är att sätta citronsaft i en skål, sätta på mikron för någon minut och sedan torka av. Den syrliga vätskan löser upp smutsen och ger en fräsch doft. Jag har sett variationer där man använt en halv citron eller en stor skål med nypressad saft utspädd med vatten. Själv använder jag mig av citronsaft man får på flaska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...