onsdag 28 december 2011

Blommigt för plastpåsar

Då vi varit mycket hemma de senaste dagarna har jag påbörjat lite städning av projekt och tyger. Har sytt kläder som väntat på reparation och gått igenom tyger för att se ifall de går att användas i något halvplanerat projekt. Även halvfärdiga projekt har slängts bort eller gjorts om. Den här blomman har jag virkat för över tio år sedan, då jag tänkte sy en somrig väska åt mig i linne. Projektet blev det inget av, men ville inte slänga broderiet. Nu blev det en påse för plastpåsar. Hade ett fult Ikea-rör som får föras till loppis. Nu blev det lite blått och sommrigt i mitt grå-gröna kök.





Påsen är som en korvdyna med ett extra snöre för upphängning, så att man kan ha övre endan av påsen öppen utan att snöret spänns. Lättare att fylla påsen så. Sen kan man stänga den om det kommer små, nyfikna barn på besök. Sydde sömmarna extra noggrant för att hålla slitage.

Har även klätt över en matstol av sex, men det visar jag upp när alla är färdiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...