söndag 25 december 2011

Goda gåvor

... eller hoppeligen goda gåvor, då jag inte smakat på allt ännu. Min gudmor fick lite chokladtryfflar med glöggsmak i. Tror tyvärr inte man smakade av glöggen då Pandas mörka choklad har en så stark och täckande smak. Rullade glöggtryfflarna i lite pepparkakskross. Hade även bakat vita tryfflar vilka blev jätte goda, men tyvärr helt för lösa. De innehöll lite vit glögg, vilket man knappast märkte, och även en hel del kanel. Packade in tryfflarna i en liten änglaask, då min gudmor tycker om änglar.




Till min mans familj och en av mina kompisar lagade jag lite hallon-chokladmarmelad. Tillade endast 100g choklad mot 1 liter hallon, även om receptet sa det dubbla. Tror dock det räckte utmärkt, då Panda chokladen är så stark. Lagade även en burk åt mig själv, så får nog smaka i något skede.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...