torsdag 15 december 2011

Mosshjärta

Prövade göra ett litet mosshjärta. Köpte ett styroxhjärta från Tiimari och lindade runt mossa och järntråd. Plockade mossan från berget invid oss, men för nästa hjärta tror jag att jag skall ta mig lite längre bort för tjockare mossa. Mosshjärtat placerade jag i lerhänderna jag gjort. Nu pryder de och ett ljus skoskåpet i tamburen.




Bakade dessutom en ny krans till köket, då farmor var och hjälpte. Balade en liten och en stor krans, men den mindre blev finare då jag först grädda den vanligt och sedan satt ett bakplåtspapper på. Den större grädda jag med bakplåtspapper från början, så ytan blev lite ful. Tösen bakade en jätte lång snögubbe som hon senare stolt åt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...