måndag 12 december 2011

Torkade frukter

Tänk att det igår redan var tredje advent. Har ännu inte julstress, men inser att pastejerna och buljongen måst göras senast på torsdagen, innan tösens dagis blir stängt för julen. En hel del julpynt väntar halvfärdiga, då jag främst bundit kransar de senaste dagarna. Lillpojken smakande av potatis och broccoli har även lett till lite magbesvär, så jag har fått ha honom lite mera i famnen och pysslat lite mindre.

Igår njöt jag dock lite av ljusens lugnande sken efter att ha varit på zumba och nattat en pigg tös och en övertrött gosse. Har fyllt en burk med torkade frukter, vilket inte riktigt passar ihop med min bantningskur. Om ni kollar på bilderna under märker ni att det minskar med snabb takt för varje bild.




Hälsade på en kompis oh hennes lilltös idag. Medan jag väntade på att de skulle komma ut hann jag sticka in huvudet i Tiimari. Med kom en liten plåtburk med ett rött hjärta på. Burken får fungera som en pepparkaksburk under jultiden och efter det tänker jag fylla den med recept. Nu står den på matbordet med en julblomma jag planterat. Snart är matbordet fyllt med pynt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...