lördag 22 september 2012

Äppelmos, äppelsaft, äppelpasta, äppelpaj...

Det finns mycket äppel i våra och mina föräldrars träd i år, så det blir att äta och dricka allt man kan komma på med äppel i. Har lagat en andra sats äppelmos idag, men har ännu en stor låda i köket och hälften kvar i trädet. Tänker ännu laga en till sats, men sen finns det nog så det räcker. En burk har jag lovat bort, men vi lär klara oss på 14 halvliters burkar.

Förutom äppelmos har jag lagat pasta med äppel och skinka. Sätter ut receptet senare på matbloggen. Den blev helt god även om jag inte är allt för förtjust i salvia som var huvudkryddan.


 
Vi har fått äppelmust av mina föräldrar och lär få mera under vintern. Funderar ändå om vi ska laga mera av vår lilla sats eller blir det att baka en hel del äppelpaj. En måste jag väl baka oberoende :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...