onsdag 26 september 2012

Skjorta till jobbet

Köper regelbundet olika sömnadstidningar med förhoppningar om att hinna sy något från dem. Har oftast köpt antingen Burda eller Moda, men ibland Suuri Käsityö. Burda har det felet att kläderna oftast saknar former och att de flesta åtsittande plaggengörs i streatch. Moda har lite för få plagg, men ofta finns det lika många brukbara som i Burdan. Suuri Käsityö har tidigare haft bättre, så har många gamla tidningar med fina mönster. Nu satsar de väl mera på stickningsmönster.

Sydde under veckoslutet ett plagg med idén från Burda. Som med så många andra mönster var modellen rak utan någon slag form runt midjan, så tillade intagningar i ryggen och gjorde den smalare runt kroppen för en mera åtsittande version. Dessutom gjorde jag den kortare, då jag främst vill använda den med byxor med hög midja, som idag. Här ser ni dagens jobboutfit. Jätte nöjd med slutresultatet. Alltid ser jag små saker jag vill fixa, men det här motiverar att göra mera plagg.

Skjorta: hemgjord, Byxor: Seppälä, Bälte: ?

Lite skruttig hann ju skortan bli under dagen, men tyget är nog ett jätte bra material. Köpte det från Eurokangas. Det såldes som Puuvilla Twill. Kunde tänka mig sy mera av motsvarande material. Byxorna hittade jag nyligen i Seppälä. Dem är jag även nöjd med. Superbekväma och töjer vid behov ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...