söndag 9 september 2012

Höstseglats

Min man äger en segelbåt tillsammans med sina syskon, men tyvärr har det inte blivit av att fara och segla. Dels för att barnen är så små och dels för att ingendera av oss har seglat på länge. Idag bjöds vi på seglats med båten av min mans bror och flickvän. Då de skötte seglandet fick vi sköta barnen som var för första gången och seglade. Tösen tyckte det var spännande och gillade det, medan gossen inte riktigt ännu förstod sig på det och ville krypa iväg. Försökte förresten fotografera en massa svalor som flög runt oss i hamnen, men min Lumia hann inte riktigt med.



Vi seglade till Kalvholmen där vi blev bjudna på middag i Gula Villan. Sista dagen öppet, så det var bäst att passa på om vi ännu skulle hinna i år. De satte på kaminen åt oss så fick vi mysa i fred på ena verrandan utan andra gäster. En av de skönaste restaurangerfarenheterna jag varit med om med småbarnen. Det blev gädda, köttbullar och pannkaka med glass till efterrätt.

Gula Villan på Kalvholmen

Hemvägen blev att segla i mörkret (sista bilderna blev bara svart). Gossen sov så jag hann egentligen njuta mera av hemfärden än vägen dit, då jag inte behövde hålla någon nöjd. Märkte att jag saknat att segla. Härligt lugnt på havet och mysigt när det blir lite mörkt. Speciellt då ansvaret är på någon man litar på att kan sköta båten. Något jag märkt att jag glömt helt är vad det lönar att ha på sig på havet. Nästa gång långa varma byxor och tossor på fötterna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...