måndag 24 september 2012

Flan Parisien

Det blev både äppel till middag och äppel till kvällsvard igår. Vi lagade Titas tonnfisksallad, så fick jag användt ännu några äppel. Dessutom prövade jag baka en Flan Parisien från Vår kokbok. Smakade gott med äppel och aprikosmarmelad. Ifall jag bakar en på nytt tror jag att jag gör det på en av mina 24 h tallrikar. Lättare att servera från än plåten. Gott var det med lite vaniljglass från Lidl. De har nog supergoda glassar.




Hann även sy en hel del igår. Fick en skjorta åt mig färdig och ett par små pojkbyxor nästan färdiga. Idag skall jag sy knappar åt hans byxor och sen sätta den i tvätt. Ni kan ju gissa hur det går när man har barnens tuscher på samma bor som syprojekten. En knapp limmades fast i papper och byxbunten fick en lila fläck. Borde vara vattenlösligt sån tur. Annat missöde hände även igår. Något jag varit rädd för och nu får skylla mig själv för att det hände. Gossen stötte sig på symaskinen. Inga nålar genom händerna, men tillräckligt skrämmande ändå. Han klarade sig med två små sår på händerna. Aldrig mera sy med smågossar i samma rum. De är snabbare än man anar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...