torsdag 13 september 2012

Stickad spetsbolero

Stickade en spetsbolero enligt ett mönster från Moda-tidningen i ett mjukt bommullsgarn från Menita. Nu funderar jag om den blev för liten, då den inte täcker bysten helt. Måtten tog jag från tidningen, men tycker att slutresultatet blev ett helt annat. Hade på den på jobbet idag, så den är nog i bruk, men ifall den känns för liten sprättar jag kanske kanterna och stickar den lite större. Alternativt lagar jag en med motsvarande modell men lite större.






2 kommentarer:

  1. Superfin och inte alls för liten tycker jag! Tycker boleron som täcker bysten är lite för mycket 80-tal (eller var det 90-tal??) just en sådan där liten fin sak kunde jag också tänka mig använda :D

    SvaraRadera
  2. Tack :) Kanske jag då inte ändrar på den även om jag har garn kvar. Den är superlätt att sticka (speciellt om man inte tar ett lika krävande spetsmönster som det här). Två raka långa rektanglar man syr ihop. Lagar man den längre kan man sy lite mera i ryggen.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...