söndag 2 september 2012

Kryddor i rör

Hade min kollega på besök under veckan. Då hon är vegetarian är det lite knepigt att veta vad man skall bjuda på, men tur nog äter hon ägg, så det blev min favoritpaj. Pajen innehåller mycket ost, både svart emmentaler och blåmögelost och dessutom oliver. Skall sätta ut respetet på min receptblogg i ett senare skede.



Med sig hämtade min kollega en söt jordgubbstrasa (passar mig för älskar jordgubbsmotiv) och kryddor i rör. Helt perfekt tycker jag. Nu är ännu frågar var jag skall hitta flera tomma rör med kork. Har mina vanligaste kryddor i samma series burkar på kryddhyllan. Tre hyllrader fulla, så det ser ganska städigt ut. Ändå finns det alltid kryddor man antingen inte får på burk, eller inte ryms i hyllan. Dem har jag i en låda jag byggt för något år sedan. Ser dock ganska råddigt ut, då påsarna alla är olika och några "egna" kryddpåsar hittat in (plastpåsar med egen krydda). Tänk om jag fick dem alla överförda i sådana här rör. Vanlijstången kommer ju i ett rör, men det är så skört att det inte skulle fungera. Får säkert börja surffa i butiker, eller fråga någon kemist.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...