måndag 26 augusti 2013

Ballonghund

Idag har varit en spännande dag för tösen då hon var på sin första balletlektion. Har oroat mig över hur det skall gå, då lektionen är på finska och tösen endast talar svenska hemma. Har försökt säga åt henne redan en längre tid att hon är tvungen att lära sig båda språken för att kunna delta i olika hobbygrejer. Nu blev det dock från prat till verklighet.

Början av timmen gick riktigt bra. Tösen såg lite blyg ut, men ville inte ha mig nära. Då jag log åt henne tittade hon lite morrande på mig, att mamma nog inte behövs nu. Men, tyvärr så behövdes nog mamma då timmen slutade med hysteriskt gråt. Förstod inte riktigt vad som hände då hon kom ut gråtande mitt i. Vi väntade dock att timmen tog slut, då hon lämnat sin vattenflaska efter sig. Då vi skulle söka den insåg jag problemet. Någon hade tagit hennes kära prinsessflaska. En annan liten flicka hade en likadan, då hon trodde det var hennes. Då pappan märkte misstaget och grävde fram en likadan ur sin väska var det redan för sent. Tösen var helhysterisk. Förklarade vad som hänt, så det verkade bli bra igen. Hoppeligen går det bättre nästa gång. Nu får vi passa på att dekorera flaskan, så att vi känner igen den nästa gång. Löfte om en rosa rosett runt verkade lösa problemet.

Hemma tog vi det lugnt och tösen har pysslat för sig själv. Som jag nämnde köpte jag en hel del ballonger att knyta, så hon passade på att öva lite själv. Har visat åt henne idén och knytit en kanin och en hund tillsammans med henne. Idag ville hon knyta en pink helt själv. Hjäplte egentligen inte så mycket, såg endast till att helheten höll ihop. Tycker hon knöt en otroligt fin hund åt sig själv som hon även såg till att dekorera. Mamma får däremot öva lite till.

Tösens självgjorda ballonghund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...