onsdag 14 augusti 2013

Sista semesterdagen

Idag var egentligen min sista semesterdag, men "orkade" inte mera ha semester. Orsaken är den att det ösregnar ute och barnen är på dagis. Igår försökte jag hitta på sysselsättning i närheten av dagiset, men det slutar ju automatiskt med att man spenderar en massa tid i olika shoppingcentrum. Det blir både dyrt och känns som ett otroligt onödigt tidsfördriv. Så istället åkte jag till jobbet för att göra en fyra timmars arbetsdag och sedan kunna göra lite kortare dagar senare. Samtidigt fick jag hemsökt min nya leksak som jag nu prövar blogga med. Vi fick från jobbet alla en Surface. Skall berätta lite mera om den bara jag lärt mig använda den.

Hur som haver, tillbaka till gårdagen. Då jag besökte KodinYkkönen, Biltema och Bauhaus skaffade jag mig lite projektgrejer för nya syprojekt. Låter kanske som helt fel ställe, men hittade det jag behövde i den sistnämnda. Bauhaus har nämligen ett väldigt bra urval på band och snören. I KodinYkkönen hittade jag en bok som jag läser sombäst. Har köpt en hel del inrednindstidningar på sistone. De innehåller dock oftast endast en par intressanta articklar. Resten är till största delen reklamer och annat ointressant. Boken däremot verkar riktigt bra, även om priset gärna hade fått vara lite mindre för att passa min budjet. Har hittat några ganska roliga projektidéer i den. I boken visas många olika hem med finurliga inredningslösningar. Bl.a. en tallrikshylla som används som bokhylla för barnens fina böcker.

12xKOTI av Jonna Kivilahti och Krista Keltanen

På mig hade jag en jacka jag hittat på loppis. Tycker så om färgen, men vet inte vad jag skall kalla den. Har en svag färgblindhet som gör att jag har lite svårt med blått och grönt. Ibland blir det lite fel. Jackan kunde ha varit en storlek större, men då jag både tyckte om färgen, detaljerna, modellen och priset fick den följa med hem. Stilig vet jag inte om jag såg ut, då jag även hade på mig mina bekväma och praktiska gummistövlar köpta från Lidl. Superbekväma och absolut något en mamma behöver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...