onsdag 7 augusti 2013

Tygfåglar försök 2

Då jag inte riktigt var nöjd med tygfåglarna jag sytt med ett mönster jag hittat på nätet modiferade jag mönstret något. Lade till en nästan en halv centimeter runt ryggdelen vid midjan och ritade om huvudet, så att näbben var rak. Tycker bättre om den nya versionen och tror att de får bli de slutliga.



Nu gäller det att hitta en fågelbur och fundera hur jag skall montera in en lampa i den. Lampan skulle gärna få vara en platt sling i burens tak, som inte skulle synas då buren står på bordet. Andra alternativet är att hänga den lite högre upp och sätta slingan i golvet. Hur som helst måste buren alltså ha ordentliga kanter för att gömma in lampan i. Var on-off knappen skall ligga har jag inte ännu kommit på. Det blir att pröva fram senare. Allt beror på vilken vinkel som är bäst för fåglarna inne i buren. Troligtvis ser de bättre ut underifrån en från sidan. Sydde fåglarna först för att kunna testa det, medveten om att det även begränsar storleksaternativen på buren. Lampan skall ha indirekt ljus som är ganska svagt för att passa som nattlampa. Den får alltså inte heller lysa barnen i ögonen. Därav kunde även en lampa med slinga i golvet vara bättre.

Relaterade länkar:

Tygfåglar försök 1 (27.07.2010)
Då jag tänkt inreda barnens rum med fågeltema i ganska ljusa färger kräver rummet lite uppiggande färgdetaljer. Hittade ett mönster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...