onsdag 28 augusti 2013

Söta träleksaker

Då barnens rum nu till och med fått listerna på plats har jag börjat inreda rummet. Hyllorna flyttade vi in från rummet bredvid. Skall putsa av dem på insidan och börja fylla dem med barnens böcker och leksaker. Ännu är leksakerna i två stora kassar och väntar.

Barnens bord som jag målat en bilbana på hittade in i rummet. Då jag endast hade en stol från tidigare köpte jag en till från Ikea. Tyvärr fanns det inte mera samma stol modeller. Men, det är väl på mode med lite olika stolar så det får duga ;)


Tösen fick ett lekkök från Ikea till födelsedagsgåva som vi under en serie dagar byggde ihop med barnen. En hel del skruvar att få på plats, vilket var oväntat svårt då en pojke for iväg med dem och "gömde" dem. Köket får ännu stå på ett temporärt ställe. Får se vart det ryms när sängarna och skåpen är på plats. Skulle gärna köpa en våningssäng åt barnen för då skulle utrymme inte vara ett så stort problem.


Då jag köpte dopgåva åt en kompis från Lastenhuone.fi stötte jag på en massa söta träleksaker till köket. De skulle gärna ha stannat i butiken och lekt en lite längre tid, för man fick leka med det som stod framme. Hade inte planerat köpa något, men förstod varför de var så förtjusta i leksakerna. Barnen fick välja tre var, så det blev en ost, en tomat, en paprika, en morot, en jordgubb och citron.Själv blev jag ännu och fundera på en flaska olivolja, men det får bli senare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...