lördag 17 augusti 2013

Husprojekt: Södra sovrummet del 7

Barnens sovrum är första rummet som nu är helt inflyttningsfärdigt. Det saknar golv- och taklister, klädskåp och dörr, men det hindrar inte inflytt. Största hindret är nu elen, för huset börjar inuti se väldigt lovande ut (i mina ögon). Rummet fick under veckan sin parkett, då min man arbeta en hel natt med det. Taket lade vi tillsammans tidigare under veckan. Bra att man kan vara till någon nytta på det området.



Taket hade jag gärna haft täckande vitt, men det passar ganska bra ihop med golvet. Parketten vi köpt har en lite speciell yta. Det känns nästan lite strävt då man känner på det. Det är vitlackat, men känns och ser snarare oljat ut, då det inte finns något glansigt lager ovanpå. Är väldigt nöjd med det. Nu ser man dock inte så mycket av det. Barnen har fått ta sitt eget rum i bruk och fyllde genast hela golvet med leksaker. De fick sätta på hörselskydd emellanåt då pappa samtidigt snickrade. Själv städade jag i köket och skruvade ihop vårt nya matbord. Skall visa bilder inom kort. Nu skall jag sy istället (eller först lite sprätta) :P God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...