lördag 24 augusti 2013

Ballongräddning

Tog en "snabb" tripp till Ikea med barnen och min mor. Köpte en gåva åt en liten pojke vars dop vi skall på imorgon på önskemål av föräldrar. Samtidigt köpte jag lite gångjärn och handtag till köksskåpen. Förutom det tillade jag en del nya sake på köpeslistan :) Fast så går det alltid. Ikea har en grå fåtölj jag drömmer om, men då den inte kommer att rymas in i huset får jag glömma den. Den skulle vara härlig i barnens rum som stol för nattsaga. Vi har testat den ett antal gånger med barnen och den är vädigt bekväm. Ett väldigt lockande alternativ skulle vara att klä över en gammal motsvarande.

Ikea Strandmon
En ny sak på min önskelista blev ett soffbord jag inte sett tidigare. Då stubb-soffbordet inte lär bli av på en stund nu när min man har annat för sig, skulle det här vara ett bra alternativ. Vill helst ha ett runt soffbord, då vi tänkt skaffa en hörnsoffa. Bordet skulle bli snyggt med en text runt sig på kanten under skivan. Det är eventuellt lite för romantiskt för vårt vardagsrum, men gillar det i alla fall.

Ikea Isala

Ikea hade någon happening där idag, för det blev gratis lunch för barnen. Dessutom hade de clowner utspridda i huset med bland annat ansiktsmålning och ballongkonst. Vi fick köa en ganska lång stund för att få varsin ballong. Tösen ville ha en blomma i rosa och blått och pojken ville ha Blixten McQueen. Tyvärr sprack tösens ballong då hon steg in i bilen. Den var lite väl spänt lagad. Var så stolt över henne då hon varken skrek eller klagade. Hon var precis lika nöjd med sin ballong och sa "sånt händer, det är inte så farligt". Lite undrade hon över att den inte hölls rak, men inget mer. Då vi steg ut ur bilen öppnade jag upp den lite grann och knöt om för att få ett nytt blad åt blomman. Tösen kunde inte se på då hon var så rädd att den inte skulle hålla. Men ack vad hon var glad när den var fixad igen :) En lite mindre version, men stolt visade hon upp den åt alla vi mötte. Lovade henne att vi skall köpa egna ballonger och pröva göra sådana själv.

Blixten McQueen -armband

Stor och liten blomma



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...