fredag 2 augusti 2013

Naturnära färgval

Min färgsmak är kanske inte den mest imponerande, då jag egentligen inte gillar färgstarka färger. Allt som är lite urblekt och naturnära är mera min smak. Inrednigsgubbarna på TVn skulle garanterat kalla mina färgval tråkiga. Men, så får det vara. Mitt hem är för mig och min familj och behöver alltså inte imponera någon annan med vågade färger eller spännande lösningar. Jag vill ha ett hemtrevligt hem med de färger jag trivs med. Kanske jag gillar bleka färger för att de lite lugnar ner mig. Ibland kan det behövas.

Min stackars man får nog ibland lite extra arbete på nacken, då jag hittar på någon inredningsgrej. Alltid kan jag inte själv förverkliga det jag vill ha. Med två barn att ta hand om, blir det inte av att måla. Men, den här gången klagade han oväntat lite, så kanske även han tyckte att det var värt besväret. Ändrade min åsikt gällande kökets väggfärg. Hade tänkt lämna den vit, då jag inte vill framhäva batteriet som finns på väggen. Nu fick min man ta ner köksmodulerna som redan hängts upp, plocka bort en arbetsbänksskiva och måla om hela väggen. Det blev en nyans som mest påminner om linnefärg. Endast en vägg målades. Före målandet prövade min man att måla lite på den tomma, vita målfärgsburkens lock

Tikkurila H485 (N2-TV-H485)
Färgen är lik mattsnöret jag hittade tidigare i Menita, så det skall bli riktigt fint med matchande bordstabletter. Har lagat en och en halv. Tyvärr har jag bara material för tre, så jag hoppas verkligen att nästa färgsats nyans är möjligast identisk med den jag har. Kanterna på bordtabletten bör ännu sys och så kan det hända att jag lite förminskar på den ifall den tredje bordstabletten blir för kort.

Halvfärdig bordstablett virkat på gumminät

Då min gosse har påbörjat sin dagiskarriär igår har jag varit med honom på dagis för att han skall få en mjuks start. Bordstabletterna är ett bra sandlådsprojekt som passar bra att ha med då barnen leker snällt med varandra. En av dagistanterna ville även pröva på samma teknik och funderade på att laga en likadan lång löpare i naturvitt. Visst skulle det vara fint. Kanske även jag borde pröva bara alla sex är gjorda. Synd nog är ju inte den sjätte lika rolig att laga som den första så det kan gå lite långsammare.

Skivan under locket är en bit golvskiva. Den skall eventuellt bli en liten kohage åt barnens små plastdjur. Lite gräsmatta, kullar och staket. Kanske en lada? Får se vad vi hittar på och hur det lyckas. Vet inte ännu vad som skulle passa som gräs. Måste lite fundera. Kullen skall vi pröva på imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...