måndag 14 oktober 2013

Avkopplande kvällsprojekt

Då det varit lite onödigt hård takt på på sista tiden tog jag mig en liten paus med ett avkopplande kvällsprogram. Köpte ett passande snöre från Sinelli med måttbandsstreck på sig. Visste inte exakt vad det skulle bli, men ett så lämpligt band kunde jag inte lämna kvar i butiken.

Bestämde mig för att "förstöra" lite jobbegendom ;) Klippte sönder nyckelkortets band vi fick för en kort tid sedan. Själva bandet var nämligen obekvämt strävt i sömmarna. Annars tyckte jag det fungerade bra. Så lite nya mjukare band blev bättre för mig. För att nu inte slösa på jobbets egendom (fast egentligen gav de ju nog bandet åt mig), lagade jag en liten rosett av det. Får se om någon av mina kollegor blir lycklig egare av en rosett med firmans namn. Bild kan jag tyvärr inte sätta ut på den.


Förutom nyckelkort och jobbrosett, blev det även en lite rosett åt tösen med samma tema. Då jag inte får band att hållas i tösens hala hår är det lättare att laga färdiga rosetter. Vill man byta snabbt kan man bara knyta en rosett runt ett spänne eller hårband. Den här sydde jag fast för att få vänd åt rätt håll. Får se om tösen godkänner den.


Imorgon efter jobbet blir det en sväng till Menita. Får se om jag hittar ett vertyg jag behöver för att knyta lite spets. Hittade en rolig bok på Habitare mässan som jag gärna skulle pröva något från. Dessutom skall jag söka hem lite mera mattrasor för att slutföra mitt "bordstablettsprojekt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...