lördag 19 oktober 2013

Delicard med lite tillägg

Vi fick från jobbet ett presentkort till Delicard, men då vi inte har en ugn bjöd vi in oss till en kompisfamilj. Fyra små barn yrade omkring på golvet och i soffan medan vi vuxna njöt av maten. Till förrätt hade jag valt lite tapas med prosciutto. Kompisarna hade köpt ett gott bröd som passade bra ihop med allt.



Till middag blev det köttbullar, knackkorv och potatis åt barnen. Delicarden innehöll endast råa, okryddade räkor, så det blev att utöka det med Lohmanders aioli lime sås. Utan den hade det nog varit anska smaklöst. Hade väntat mig lite annat än okryddat kött utan tillägg, då jag hörde om Delicard. Inte är det riktigt som att gå på restaurang, men slutet blev gott så kanske det inte gjorde något.

Då jag var kusk för kvällen hämtade min man med ett alkoholfritt vitt vin. Riktigt gott enligt mig. Inte smakar det helt som vanligt vin, men passade mig utmärkt.


Efterrätten från Delicard var en citronostkaka. Den var helt ok, men inte något extra. Till den åt vi Geishas chokladkex. Lillgossen som hörde att vi nämnde ordet efterrätt kom springande långa vägar med hård fart för att få lite gott. Tösen tackade i misstag nej och hennes min var nog prisvärd, då hon insåg vad hon sa.


Barnen fick varsin mugg som gåva, då våra kompisar varit på resa. Stackars lillgossen blev lite ynklig då han inte förstod varför vattnet han såg i koppens vägg inte rann in i munnen. Muggarna blev en succé och har idag fungerat som ett bra sätt att äntligen lite minska på användandet av näbbmugg. Barnen satt snällt i matbordet så länge de åt, men förövrigt underhöll de sig på annat håll. De härjade på i vardagsrumssoffan. De hade byggt en bana där man klättrade upp i ena kanten och dök in i soffan. Såg riktit roligt ut, även om jag var lite orolig hur det skulle sluta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...