söndag 20 oktober 2013

Leksak för leksak

För en god stund sedan lovade ja presentera min "nya" leksak. En Surface. Har nu användt den en god stund och börjat förstå logiken riktigt bra. Nu blir jag snarare irriterad på min vanliga dator då jag i misstag petar den på skärmen och inget händer. Är helt jätte nöjd med Surfacen. Vi har en ipad, men jag har nästan helt slutat använda den. Den här har ett tangentbord och alla basic officeprogram. Alla nätsidor jag hittills besökt fungerar utan någon speciell applikation. Använder den både på jobbet och hemma. Det enda minuset är ett batteri som inte håller värst länge och en on-off knapp som man inte vet om man stängt den med eller inte. Hade inte väntat mig att den skulle vara så bra, då jag är så missnöjd med min Lumia.


Då vi bor på ett bygge och saknar elström för tv, har Surfacen ersatt den ganska bra. Väldigt lite tv har det dock blivit på sistone. All tid går åt till att städa efter byggandet och hålla barnens vardag så normal som möjligt. Som det syns på bilden kan sovrummen vara som vilket rum som helst, medan ett rum längre bort är allt i kaos.

Som det ofta går när man får en ny leksak, genererade den här även ett behov av nya leksaker. Min laptop väska var helt för stor för min surface. Min minihandväska (min plånbok) helt för liten. Fanns alltså ett helt nytt behov för en mellanstor väska. Stötte på den här i Mango, då jag prövade ett fint korvskinn jag hittade i fönstret (vacker men allt för spänd). Väskan kostade inte mycket, då den inte är äkta läder. Hade lovat mig själv att inte köpa väskor av oäkta läder. Tanken var väl att det skulle hålla bättre och vara värt att fixa. Nu får jag konstatera att läder kanske inte är min grej. Min läderkavaj, mina läderskor och min läderväska ser alla hemska ut, då de blekts i solen. Inga billiga grejer, så det stör en hel del. Kunde eventuellt låta måla dem, men det känns lite fel. Den här lär se ganska lika ut en längre tid, men kanske inte hålla lika bra för övrigt. Får se hur det går...



Nu skall jag börja laga mig färdig för en färd till Ikea. Har klippt aroniabuskarna och sopat löv, så ser lite för anskrämlig ut för att visa mig. Efter Ikea blir det nämligen extempore kalas hos grannen. Hoppeligen hittar jag en extempore gåva i Ikea.

2 kommentarer:

  1. Toi laukku on kyllä kiva!
    Sulle on haaste mun blogissa, väärällä kielellä kyllä ;)
    http://cupcakesandcocktails1.blogspot.fi/2013/10/11-things-about-me.html

    SvaraRadera
  2. Kiitos! Näyttää tosin paremmalta livenä :)
    Juu, huomasin. Mietin vain mistä löytäisin 11 blogia joille jakaa tuo... Ei aavistustakaan montako lukijaa milläkin blogilla on.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...