lördag 26 oktober 2013

Smycken i lerhänder

Då jag ofta lägger mig senare än jag borde och därav ofta malplacerar saker är det bra med ett ställe att lägga ner det lilla på då huvudet vill falla ner på dynan. Ännu har jag inget sängbord att lägga saker på, så får göra några sista magmuskelövningar på kvällen då jag tvingar mig upp en sista gång för att klä av mig mina smycken. Glasögonen brukar jag lägga ner på sänggaveln. Lätta att hitta och kräver knappt någon ansträngning. De är stora nog att hittas även om de faller ner under natten. Sängen min man byggt har varit otroligt praktisk, då man lätt kan rada upp en del saker ovanför huvudet i väntan på en ny morgon. Allt för små saker vågar man dock inte riskera. Ringarna har jag oftast hållit på, men en hel del örhängen har försvunnit in i dammsugaren. Har förstört många smycken, med att sova med dem, men inte hittills hittat en tillräckligt bra lösning.

Lerhänderna jag lagat på en kurs har saknat en funktion, så nu hittade de en ny viktig uppgift. Nu har jag ett säkert ställe att sätta mer eller mindre värdefulla smycket på. Köpte en klocka för en billig slant, men även om den var billig vill jag inte förstöra den genast. De tappar så snabbt sin färg och sin glans.



Händerna har lite tappat av sin färg, då jag användt mig av en spraykanna för att spara tid. Händerna stod ute en hel vinter och tog en del skada av det. Får se om det blir att fixa eller om de får hålla sin slitna look.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...