söndag 13 oktober 2013

Fågelholk

En kompis hade lagat en så fin fågelholk med sin gosse att jag inte kunde låta bli att göra en med tösen. Hon som älskar fåglar. Det råkade sig att jag besökte Sinelli för att söka ett band och hittade en modell för fågelholk. Skulle jag själv laga en, så skulle knappast en modell behövas. Men, för en 4-åring blev det bra. Hon fick alltså helt själv laga en utan att mamma hjälpte. Samtidigt pysslade jag ihop en med gossen i famnen. Han fick limma och även öva klippa lite. Båda barnen var så nöjda. Det syns kanske vilken tösen lagat, men jag tycker den är fin som den är. Nästa gång behövs det bättra pennor eller sämre papper, för det var även svårt för mamma att klippa ut då strecken inte ville synas. Fågeln hon klippt ut är med fri hand. Otroligt fin tycker jag :)



För övrigt har det varit en jätte skön dag och egentligen ett jätte skönt veckoslut. Lördagen gick allt som jag hoppats och det var skönt. Idag gick inget riktigt som jag tänkt mig, men det var ändå en skön dag. Träffade båda dagarna goda vänner, så kanske inte helt oväntat. Barnen var även nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...