söndag 23 augusti 2015

Aktivt veckoslut


Det här veckoslutet har flugit med fart. Har inte hunnit sätta mig många gånger annat än för att äta. Har städat huset, grävt på gården för betonggjutning, bykat igenom alla lakan och en massa kläder. Men förutom allt det obligatoriska har jag hunnit en massa med barnen och även med mig själv.

Igår bestämde jag mig för att inte ta bilen, utan springa till Filmtown för att hyra något åt barnen. Lite under fem kilometer blev det. Ingenting jämfört med förra veckoslutets halvmaraton. Kändes dock i knäna från förra gången, så det var riktigt passligt. Barnen fick lite plaska och härja i bassängen medan jag fixade på gården.

Idag steg vi upp lite tidigare och var på förmiddagen ute och spelade fotboll. Barnen fick på sina nya tossor. Det tycktes sätta lite extra fläng i benen. Vi föräldrar fick även springa en del. Gossen var först inte riktigt med på noterna. Han ville föra ensam bollen över hela planet så som en fotbollspelare han sett på youtube gjort. Men, senare lyckades lagspel lite bättre och han började passa bollen. Lite baklänges sparkar måste han ändå få göra emellanåt för att inte glömma att han var som Ronaldo.



Mitt jobb ordnade idag en familjedag så vi har även hunnit vara en sväng ute med roddbåten, grillat lite hot dogs, laga vassbåtar och så fick barnen rida på en ponny. Riktigt lyckat ordnande. Barnen hade roligt, vilket var det viktigaste för mig.


Tösen hade gärna hunnit rida flera gånger. Vi fick dock skyndsamt för att hinna på gymnastik. Tösen började idag gå på en barngymnastik som är i mitt gym. Själv har jag alltså fått träna i nästan en timme medan hon glatt hoppat och skuttat i salen bredvid. Ser fram emot det nästa söndag igen. Hon var även så stolt då hon fick vara med mamma på gym och se mamma träna. På kvällen hade vi lite tumistid, så hon fick sitta framför symaskinen och sy en överraskning åt sin bror. Ett spöke.

Ett otroligt fint veckoslut. Är kanske inte så utvilad efter att ha rusat omkring, men visst är det så här veckoslut borde vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...