torsdag 13 augusti 2015

Trädgården: Lilium Centerfold

Favoriten bland mina liljor



Visst är den fin. Jag som brukar tycka om enfärgat. Vackrast är blommorna i kvällssolen just innan den går ner bakom träden.


Semestern gjorde gott, och ännu har jag kvar en känsla av lugn som semestern ger. Har haft ork att hålla hemmet lite städigare och suttit ner med en bok i handen. Skulle locka att gå igenom en massa saker här hemma och slänga onödigt för att putsa upp ännu mer. Att föra bort eller slänga saker man inte behöver ger en känsla av att ha röjt undan både inuti och utanför kroppen. Ett tilläggslugn.

Vi började projektet med min man då vi fyllde en paketbil med byggskräp från gården och en massa onfödigt från källaren. I knutarna har hängt möbler som de förra ägarna lämnat kvar. Kändes så skönt. Det såg för en gångs skull riktigt redigt ut och inga sopor väntade i högar på att föras... en stund i alla fall.

Förutom att kasta en massa skräp och inte ha en massa onödigt här hemma, borde man lära sig att inte samla på sig skräp. Att vara mera kritisk då man köper saker och endast köpa sådant man kommer att använda. Har blivit något bättre på det, men sen ibland gör man för snabba beslut. Att inte köpa kläder som sitter dåligt eller bör fixas före de kan tas i bruk.

Slängde även en massa gamla tidningar. Har låtsas att jag skall ha tid att läsa dem, men sanningen är att de endast samlar damm. Sparade en liten hög med de tidningarna jag gillar bäst och självklart mina mönstertidningar. De flesta inredningstidningarna flög ut.

Nu skulle det locka att gå igenom både kläder, smycken och hobbysaker. Kanske ett projekt för nästa veckoslut...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...