söndag 30 augusti 2015

Trädgården: Dahlia

Dahlia Noordwijks Glory & Dahlia My Love


Som en vacker eldboll som lyser i min rabatt. Speciellt i kvällsolen är den så otroligt fin. De lär bli sommarens sista blommare i min sommarrabatt.



Speciellt förtjust är jag i den med lite rött. Dahlian såg vit utpå paketet, men har haft en stark gul mitt. Hur skall jag få mera likadana som den sista...

Då det här var första gången jag byggde upp en blomrabatt från början och valde alla blommorna är jag positivt överraskad över hur fin den blev. Blommor som turvis blommat. För krysantemerna och tulpanerna. Sedan penserna och anemonerna. Pionvallmon som jag glömt att jag planterade, sedan gladiolus och liljorna och nu till sist dahliorna. Därtill har jag köpt nejlikor, engelska pelargoner och lavendel som ännu ser så vackert ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...