fredag 28 augusti 2015

Canyon Urban

Satsning på hälsa och välmående



Då vardagen främst går ut på att jobba och ta hand om barnen blir det inte allt för mycket tid över för att söka sig till ett gym och träna. Före barnen var jag nästan dagligen på gym eller aerobic. Idag inser  jag att det inte kommer att vara möjligt på många år. En gång kanske, två gånger då och då.

Cykling och jogging är däremot mera realistiskt. Speciellt om jag kan göra det med barnen eller på vägen till jobbet. Med det här i tanken och med blicken på min slitna, väl använda Focus, beställde jag en cykel från canyon.com. Fick hjälp med väljandet av passlig för mig. Det tog lite på en vecka för cykeln att hitta fram. 



Min gamla cykel vägde 17 kg, var rostig, hade många delar sönder och hade en framgaffel som både var onödig och slut. Den nya väger 9 kg och känns nästan som en lite leksak då man sitter på den. Så lätt, så liten och så kompakt. Inget onödigt. Stilren och enkel.


Tyvärr är jag dock lite tvungen att förstöra det vackra och enkla. Måste beställa en pakethållare, en fot och nya pedaler. Annars lär cykeln bli oanvänd. Tanken är förstås att cykla till kontoret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...