måndag 17 augusti 2015

Trädgården: Pionvallmons fröhus

Spara eller inte spara



Hade pionvallmons fröhus hemma här på tork i en evighet. Fick som instruktioner att vänta tills de torkar och låter som små skallror. Då hälften skallrade påbörjade jag projektet och öppnade dem. Ut kom en massa frön. Problemet är att jag inte vet vad jag skall göra med dem. De ryms inte på min gård och så vet jag inte om de passar i den lilla rabatten då de blir så höga.

Nu behöver jag komma på ett fiffigt system för mina frön. Pionvallmons frön väntar i en pappersmugg och kommer snart att rinna ut i skåpet. Hade samlat en del olika sorters frön i en burk under växtvitrinen. Någonting läckte så har nu planterat en massa frön under växtvitrinen. Vet dock inte vad det var som rann ut. Gissar på dill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...