onsdag 5 augusti 2015

Trädgården: Gladiolus


Semestern är slut och jag börjar hitta mina rutiner. Försöker dock ta en lugn start och hålla kvällarna tomma för fritid och lämna jobbet på jobbet. Fredagen har jag bokat en ledig dag för att vara med barnen och förbereda veckoslutets kalas. Fyra dagars jobbvecka känns som en bra start.

Har under slutet av semestern försökt börja motionera regelbundet igen. Lite svårare blir det nu med jobbet, men hittills har det fungerat. Sprang en 7 km länk på söndagen och cyklade till jobbet idag. Däremellan har jag bland annat cyklat till butiken med barnen i kärran. I början av semestern hade jag järnbrist, så springandet var inte ett alternativ. Nu börjar kroppen fungera igen och motion känns som ett alternativ. Hoppeligen kan jag hålla en känslan ännu under hösten då det blir mörkare och sömnbristen börjar ta på. Nu tänker jag njuta av solen, orket och av att må bra.




Gladiolusen har börjat öppnats och överraskat mig positivt. På paketet såg den allt annat än vacker ut. De kom med i en förpackning med olika vita blommor tillsammans med liljorna och anemonerna. Så vit och fräsch. Tror jag skall köpa lite fler nästa sommar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...