fredag 15 februari 2013

Mammas prinsessa

Själv har jag inte varit någon liten prinsessa, utan snarare än pojkflicka. Min tös hon är dock raka motsatsen. Byxor är inte ett alternativ och pojkfärger kan glömmas.. Ljusblått duger endast i Askungens klänning som hon beställt till födelsedagsgåva.

Då gossen har haft snuva och feber idag har vi hållit oss inne. På dagen ritade tösen prinsessor medan jag sydde. Hon har ett memory spel med alla Disneys prinsessor, så hon kan dem all utantill även om hon inte sett filmerna. Vi hittade även på ett passande pyssel då tösen ville göra något av vår äggkartong. Då jag hade guldfärgad akrylfärg i pyssellådan och gummiband, så blev det två fina prinsesskronor. Tösen tyckte massor om att måla dem, men hade inte riktigt tålamod då hon var tvungen att vänta då de torkade.




"Inredde" lite om i mitt vardagsrum idag. Har haft ett prinsesslott i vardagsrummet nästan hela tiden sedan tösen fick det för ett år sedan. Nu flyttade jag det till tamburen och byggde ett bo åt tösen. Hon är nöjd och jag är nöjd. Win - win.

På kvällen hyrde min man Askungen, så tösen fick se sin första prinsessfilm. En riktigt prinsessdag alltså, med en snorig prins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...