lördag 16 februari 2013

Vårlökar?

Ibland kan lite konstiga saker få en på jätte gott humör. Fick lite vårkänlsa på jag tittade in i min lökskål. Både en gul lök och en rödlök hade börjat gro och stortrivas. Resten av mina grönväxter håller på att dö för att jag inte kommit ihåg att ta hand om dem, så det är ju bra att åtminstone någonting trivs.


Har försökt rädda lite av mian krukväxter efter att jag märkt att myllan i de flesta börjat mögla. Undrar om det var fel på myllsatsen eller om det var för tät mylla för att trivas inomhus. En av mina favoritblommor är en lilja (på finska rönsylilja) som har bott på en av våra högtalare. Då den börjat se lite lidande ut har jag för säkerhets skull plockat barnen in i två glas. Mamman är även kvar i krukan, men mår inte lika bra som normalt.


I köket har jag även ett litet snapsglas med en stump selleri i. Har hört att man kan plantera om dem och få nya skaft att äta. Ser ut att fungera riktigt bra. Den lär dock växa ganska snabbt ut ur snapsglaset.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...