tisdag 26 februari 2013

Tösens smak

Har en ganska bestämd lite tös som vet vad hon vill. Hon har redan länge fått själv plocka kläder från byrån varje morgon och kombinera dem som hon vill. Oftast försöker jag berätta vad som ungefär passar ihop, men gärna låter jag henne bestämma själv. Tycker att det är bra med en egen åsikt och att få bestämma om sina egna kläder är rätt "ofarligt". Ser nog till att hon får på sig något varmt och inte går omkring utan kläder. Men då jag förklarat åt henne det några gånger, behöver jag egentligen inte mera.

Skulle jag fritt få välja vad hon har på sig, skulle det bli mera beiget, brunt och grått med endast lite rosa eller annat till. Vet dock att det inte lönar sig att köpa det jag gillar åt henne, för det är inte värt att ha henne tårögd bara för att få min vilja igenom på den punkten. Så, isället blir det pink, rosa och rött. Gärna allt på en gång, med glitter, prinsessor, blommor, rosetter och spets, även det om möjligt på en gång. Var för en tid sedan på lunch till Marimekkos lunchrestaurang. Hittade ett tyg som passade henne perfekt, men inte alls var min smak. Men, då jag visste att det skulle göra henne glad köpte jag en bit. Hon fick även själv bestämma vad jag skulle sy. Leggins till jumppan...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...