fredag 7 mars 2014

DIY: Jeans-blommor

Svärfars gamla jeans har även fått trollats till något flickaktigt. Då jag klippte lapparna för hundfilten behövde tösen något att klippa. Så gav henne intruktioner för hur hon skulle klippa blommor. Några klippte jag även själv för att testa olika modeller.



Det tog en stund för mig att fundera vad som kunde göras av alla blommorna. Hade lite överlops trikåtyg, så jag sydde ett diadem åt henne av dem. En sparade jag även för att laga hårband av. Ett enkelt projekt och går lite sådär vid sidan om andra, då man har en overlock.


Senaste två dagar har jag tyvärr inte hunnit sy eller göra så mycket annat produktivt. Har legat på soffan och mått dåligt. Vid soffan har väntat en gammal stickning som jag tröttnat på att sticka. Smått, smått och alltid rätmaska. Passligt då man inte kan röra på sig och är tvungen att ta det lugnt. Känner ni mig, så vet ni att jag inte är så bra på det där med att vila. Några rader till fick jag på tröjan, så den lär vara färdig inom något år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...