lördag 29 mars 2014

Svart-vit randig matta

Har fått en massa gjort idag. Det var min sista semesterdag, så passade på att göra allt det jag planerat göra på en enda dag. Började dagen med att tvätta nästan alla fönstren i övre våningen. Endast fönstren i hallen otvättade. De lär kräva lite balansövning eller aptalanger, så de får vänta en stund till.

Förutom att fönstren blivit rena, har jag dammsugat och sorterat här i huset. Passade på att ta lite bilder i samma väva, så en serie med olika rum följer inom kort. Det blir födelsedagskalas nästa vecka, så hoppas på att allt skall hållas snyggt tills dess.

Måste medge att det har varit riktigt skönt att städa. Tvättade fönstren i takt med solen, så att fönstret jag tvättat fått solbad samtidigt. På så sätt har även jag fått njuta av den härliga vårvärmen. Hunden har suttit i dörröpnningen på trappan och noggrant studerat alla som gått förbi. Hon börjar äntligen lära sig områdets gränser, så hon fick sitta okopplad ute medan jag fejade inne.

Dagen höjdpunkt var en kopp kaffe på granngården just innan jag sökte barnen från dagis. Så skönt att få sitta på en färdig trädgård med blommor, gräsmatta och utemöblemang. Vinner leran 10-0. Man kan koppla av på ett helt annat sätt. Kaffe, morotskaka, en stickning och gott sällskap. Så skall semester vara.

Efter allt stökande sökte jag en matta åt gossen. Köpte den på 40 % rabatt från KodinYkkönen. Barnen började genast leka med ränderna. Misstänker att en vanlig bilmatta skulle vara rolig en kort stund. En randig matta fungerar lika bra som bilmatta, men även då gossen blir äldre.


Efter helt för mycket "frisk" luft försöker jag nu kurera mina ögon som klagar. Har en otrevlig allergi, som helst skulle se mig bo i Lappland. Ögonen är ömma och irriterade. Får se om jag täcks gå på barnkalas imorgon, då jag misstänker att ögonlocken kommer att svälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...