måndag 24 mars 2014

Maskätet

Förra veckan fick vi äntligen spisen, ugnen och diskmaskinen kopplad. Så ni kan kanske ana vad jag gjort på sista tiden. Har bakat bröd, kex och lagat en massa olika maträtter man inte kan väva ihop med en micro. Så gott med riktig mat.

Bilder på köket får ni tyvärr vänta, då huset är i kaos. Vi har fixat och fejat, men inte i över våningen. Min kära far har hjälp mig med att bära omkring på allt i rummet under garaget. Oj, vad mycket skräp vi hittade. Mannen som bott här har sparat en massa konstiga saker. Då vi flyttade in fyllde vi snabbt på, utan att hinna tömma. Så nu var utrymmet även fullt med halvtomma paff- och plastlådor som ingen hunnit gå igenom. Kläderna har jag sorterat i olika pafflådor med text för innehåll. En massa har jag kastat bort. Lite kärl har jag även gett bort. Så skönt. Fast övre våningen är nu full med lådor som väntar på att jag skall hinna sortea in dem i hyllan i pysselrummet. Skall försöka få en bild på köket istället mot slutet av veckan.



Hur jag haft tid att städa då... Jo, min vintersemester börja nu. En del jobb blir det alltid, men åtminstone inte lika mycket. Barnen är på dagis så att jag skall hinna få allt i skick. Men, lite avkoppling har jag även hunnit med. Så är ju vädret så lockande att man inte kan spendera all tid i källaren. Så har suttit på grannens gård med en kopp kaffe och en stickning i handen och dammat av mig.

Bilderna är tagna i skogen invid oss. Visst kan ett maskätet träd vara ganska intressant. Synd att de ofta är i så dåligt skick. Naturen egna små konstverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...