tisdag 4 mars 2014

DIY: Ränderna blir dyna

Strök och tvättade på veckoslutet tyget jag målat. På något enstaka ställe höll inte färgen. Det var främst på sådana ställen där tyget varit vikt. Tycker dock korvdynan jag sydde av tyget blev riktigt fin. Då gossen inte ännu har fått sin nya säng fick jag knäppa bilder i tösens rum. Där passar den dock inte riktigt in. Dynan skall komma på en matchande svart säng Mygga från Ikea med lite enklare former. Dynan sydde jag för att passa bredden av ett vintertäcke. På så sätt kan jag på sommaren förvara vintertäcken i den och på vinter sommartäcken. Dynan finns på kanten för att hindra gossen från att rulla ner eller smälla huvudet i kanten.


Tösen har en motsvarande korv, jag sytt åt henne i linne. På den broderade jag en figur hon ritat på tyget då hon var 2 år. Dynan har fungerat väldigt bra och varit omtyckt. Ofta sover tösen med huvudet på den istället för sin dyna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...