tisdag 7 april 2015

Nya glasögon och solglasögon

Har fått en hel del skråmor på båda mina favorit glasögonpar. Tyvärr är de även lite för starka, vilket tidvis orsakat huvudvärk. Ena paret går ännu att använda, men behövde åtminstone ett par till. Ville dock inte köpa exakt likadana, så det blev lite svårt att välja.

Sökte glasögon från de flesta butikerna, men hittade först det jag ville ha i Specsavers. Valde dem ganska snabbt och efter besultet såg jag att paret fanns på planchen på en manlig modell. Av någon orsak tycks jag passa i samma forms glasögon som män...



Gillade färgen och formen. Har på dem nu för första gången och de känns lite ovant ännu. Styrkan är svagare än mina gamla, så det kan vara orsaken. Så hade jag svag migren då jag sökte dem, troligtvis pga mina gamla glasögon. På jobbet ritar jag en hel del småpetiga saker på skärmen och hemma syr jag eller gör något annat som anstänger ögonen. Ibland känns det som om jag inte skulle se efter en lång dag och mången gång på kvällen måste jag lämna syendet till en annan dag.

Har hittills inte behandlat mina glasögon värst noggrannt. Var inte tidigare lika beroende av dem, så de fick ligga där det råkade. Behövde dem endast då jag såg på tv eller såg på film. Långsamt började jag behöva dem på jobbet och nu senaste åren har de varit på min näsa konstant. Har dock fortsatt behandla mina glasögon lika dåligt. Ibland behöver man dock glasögon som får ta stryk, som då man sportar eller håller på i trädgården. Så köpte även ett par B-glasögon. Bågarna kostade ca 20 euro och fick gratis en hårdare yta på dem. Gratis, då jag hamnade vänta över 20 minuter på att min syngranskning skulle börja. 


Sökte även solglasögon och var otroligt glad då jag hittade ett par jag gillade. Förra gången köpte jag ett solglasögon par jag inte gillade till 100 %, men då de kom på köpet fick de duga. Det störde mig dock hela tiden. Gillar det att solglasögonen inte ser ut som om de är glasögon med mörka linser.


Linserna är svarta, men ser lite lila ut här i lampskenet. Ser fram emot att kunna använda dem, så hoppas på mycket sol :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...