lördag 18 april 2015

Trädgården: Mini-växthus

De små husen på vår gård ökar i antal. Fast den här gången är de ju inte så stora.



Köpte två små växthus från Lidl. Storleken är ca 1 m x 60 cm. De är i plast och ganska lätta. De måste sättas fast med metallpinnar i marken för att inte flyga iväg. Får se om jag sätter undan dom till vintern.

Tanken är att planera sallad och örter i dem och på så sätt hoppeligen ha en chans i kampen mot sniglar. Tänker bygga lådor åt dem i passlig storlek. Ursprungligen var planen att sätta dem på mitt nuvarande odlingsområde, men då skulle det ha blivit helt för smått. Ifall sniglarna lär sig klättra in köper jag en utböjd plastkant till lådan som hindrar det. Får dock börja bygga ganska snart om jag vill hinna odla i den den här sommaren. Växtvitrinen står ännu på helt fel ställe. Placerade den där var jag fick pinnar in lätt i marken. De kommer som fortsättning till tegelområdet, som jag kanske även lyfter upp i lådor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...