måndag 20 april 2015

Trädgården: DIY odlingsslåda

Av värmebehandlat trä



Det finns en fördel med att ha en man som fixar på hus och tycker om att snickra. Man har alla verktyg hemma när man själv vill sätta igång. Tog yttre måtten på mina nya mini-växthus. De fick bli inre måtten för mina lådor. Lådorna är 104x67 cm, så att man skall nå allt från ena sidan.

Lättast var att såga ut hörnpinnar av det överblivna materialet och skruva ihop helheten. Först satt jag fast den delen som var i plankan som blir på insidan. Därefter skruvade jag ihop yttre delarna. Rostfria skruvar hade varit fiffigt, men hade inte så många. Nu är en del med vanliga och en del med rostfria.

Har en till låda färdigt sågad och halv ihopskruvad. Då min man skulle snickra lite kunde jag dock inte använda slut batteriet på skruvmaskinen, så resten får vänta till senare. Kanske jag hinner köpa rostfria skruvar.

Överväger att laga några till. Men, vet inte om det blir av i år. Kanske i slutet av sommaren då allting vuxit ut. Nu hann jag redan sätta frön i marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...